9 Ağustos 2013 Cuma

TP-Link Modem Kurulumu


 TP-Link Modem Kurulumu


Web Yönetim Konsoluna ilk kurulumunda kablolu bağlantı ile ulaştım. Kablosuz bağlantı ile konsola ilk bağlantıda SSID adı TP-LINK oluyor ve bağlantı güvenliği olmuyor. Yönetim Konsolunun tamamı Türkçe.

TP-LINK TD-W8901G 54M Wireless ADSL2+ Router Yönetici Konsoluna 192.168.1.1 IP ile giriliyor. İlk Kulanıcı adı: admin Şifre: admin


TP-Link Modem Kurulumu


 


 


Cihazı başlatıp internete girmek için ilk olarak Kablolu bağlandığım. Konsolda ilk çıkan ekran Durum sayfası oldu. Hızlı Başlat seçeneği menü olarak sayfanın üstünde bulunuyor. Hızlı Başlat yolunu izleyerek internet bağlantısı kısa sürede bitiyor.
Hızlı Başlat Menüsü


 


TP-Link Modem Kurulumu


 


 


Hızlı Başlatın altında İlerleyen adımları takip ederek İnternet bağlantınızı kurabiliyorsunuz. Yönlendirici olarak mı kuracaksınız, Modem olarak mı kuracaksınız hepsi bu adım altındaki seçeneklerden yapılabiliyor.
Modem olarak kullanıp ADSL bağlantımı yapmak için adımları Türkçe Hızlı Kurulum Kılavuzunda belirtilenler gibi yaptım ancak internet bağlantımı kuramadım. Türkçe Hızlı Kurulum Kılavuzunda belirtilen VPI, VCI ve Bağlantı Tipi değerleri, bağlantım için yanlış değerlermiş. Teknik Desteği aradım ve VPI, VCI ve Bağlantı Tipi değerlerini öğrendim. Böylece internet bağlantımı sağlayabildim.
Gelişmiş Ayarlar Menüsü


TP-Link Modem Kurulumu


 


 


Gelişmiş Ayarlar Menüsü altında Yönlendirme, NAT, Güvenlik Duvarı, Qos, VLAN, ADSL ayarları yapılabiliyor.

NAT menüsü altında Sanal Sunucu seçeneği altında Port açma işlemleri yapılıyor.


TP-Link Modem Kurulumu


 


 


 


Cihaza erişebilecek IP tanımlama, MAC tanımlama gibi. Ayrıca IP Kamera ile ilgili erişim ayarlarıda bu menü altından ayarlanıyor. IP kamera ile ilgili gerekli ayarlamaları da yakın bir zamanda paylaşacağım.

Erişim yönetiminin en sevdiğim özelliği Filtre Menüsü altında Uygulama filtrelemeleri. Uygulama Filtrelemenin yanı sıra URL Filtrelemesi ve IP/MAC Filtrelemeleri de var.


 


TP-Link Modem KurulumuTP-Link Modem Kurulumu


 


Cihaz kurulumunda yapılan ayarlamalar bu menü altından yapılıyor. Access Point AyarlarıSSID ayarları ve MAC filtreleme ayarları Arayüz Ayarı Menüsünden yapılıyor.

Yapılan değişiklikleri Kaydet dedikten sonra Bakım Menüsünden SistBaşlat diyerek cihazı yeniden başlattım her seferinde. Kaydet ve Yeniden Başlat gibi bir buton koyulabilirdi.

Yönetici Konsolu tamamı Türkçe ve gayet anlaşılabilir. Yönetici Konsolunun en sevdiğim yanı Yardım menüsü oldu. Yardım menüsü altında her konu listelenmiş ve tıklandığında o konu hakkında neler yapılabilir kısaca bahsedilmiş. Türkçe kullanma kılavuzu içeriği de oldukça geniş açıkçası. Terimler ile ilgili sıkıntıları olanlar Kullanım Kılavuzu ile aydınlanabilir bir derecede olsa.


 



TP-Link Modem Kurulumu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder